Könyvkereső
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
A kereséshez kezdje el beírni a könyv címét:
Hogyan halad a gyermek az iskolában?
Egy éve már annak, hogy gyerekükkel kapcsolatban azon gondolkodtak, menjen-e iskolába, vagy maradjon még egy évig ovis. Sokaknak az is fejtörést és sok izgalmat jelentett, melyik iskolába, melyik tanító nénihez írassa be gyermekét, hiszen tudjuk, az első év meghatározó a tanuláshoz, iskolához való későbbi hozzáállása szempontjából.
Ma már a gyermek általános közérzetét és teljesítményét szemlélve láthatják, jó döntést hoztak-e egy évvel ezelőtt. Szeret iskolába járni? Vannak barátai? Jól érzi magát? Keveset betegeskedik? Iskolai teljesítménye megfelel a képességeinek? Általában dicsérik a pedagógusai, mert figyelmes, szorgalmas és kitartó? Szülőként is észreveszik, hogy kiegyensúlyozott, nyitott, érdeklődő? Ha csupa igen a válasz ezekre a kérdésekre, valószínűleg jól döntöttek. Időben kezdte el a gyermek az iskolát és a választott közösségben jól érzi magát, ki tudja bontakoztatni a benne lévő lehetőségeket.
Ha ezekre a kérdésekre inkább nemmel válaszolnak, fontos elgondolkodni azon, hogyan lehet segíteni a gyermeknek. Változtatás nélkül ugyanis várhatóan egyre nehezebb lesz az iskolatáska, egyre nehezebben fog a gyermek reggelente felkelni az iskolai napokon. Ha máris kedvetlenül megy iskolába, és lemaradt a társaitól, fontos végiggondolni a háttértényezőket. Lehetséges, hogy éretlenül kezdte meg az iskolát? Vagy a jelenlegi osztályában nem fogadják el? Túlzott elvárásokat támasztanak vele szemben? Nehéz erre egyedül rájönni, hiszen általában több ok is van, melyek egymással szorosan összefüggnek. Fontos a pedagógus segítségét kérni. Konzultáljanak arról, ki hogyan látja a gyermeket, ki hogyan tud neki segíteni abban, hogy jobban érezze magát! Lehetséges, hogy szakember bevonása is szükséges a fejlesztési irányok meghatározásához, az önbizalom erősítéséhez.
Ha a gyermek valóban éretlenül kezdte az iskolát, előfordulhat, hogy azt javasolják, ismételje meg az első évet. Erre a lehetőségre érdemes úgy tekinteni, hogy talán még nem késő, és sikerül a korai beiskolázásból adódó problémákat korrigálni, a hibás döntést felülbírálni. Ha a szülő és a pedagógus is belátja ezt, a második félévre már egyértelműen lemaradó tanuló szeptembertől egy teljesen új közösségben, megerősödve, kellő alapokkal újraindulva végre sikerélményekhez juthat. Ebben az esetben a tanév hátralévő részében nem kell feltétlenül a többiekkel haladnia. Pedagógusai a képességeihez igazodó feladatokat adnak neki, segítik a számára még nehezebb feladatok begyakorlását, elmélyítését.
Az első iskolai év az alapozásról szól. Biztos, stabil alapokra lehet csak építkezni, ezért nagyon fontos, hogy lassítsunk a tempón azoknál a gyerekeknél, akiknél az olvasás, írás és számolás területén hiányosság tapasztalható. Sok esetben nem a gyermek képességei, hanem a sok hiányzás, vagy az általánosnál lassúbb fejlődés, esetleg az idegrendszeri éretlenség áll a háttérben. Máskor az aktuális életesemények (családi veszteségek, válás, haláleset, kistestvér születése) nehezítik a megfelelő figyelemkoncentrációt. Ilyenkor érdemes pszichológushoz fordulni.
A második félév derekán tehát fontos, hogy a szülő tájékozódjon arról, hogyan halad gyermeke a fejlődésben. Most még nem késő segítséget kérni, ha azt érzékelik, hogy kedvetlenül indul reggelente az iskolába. Hosszú ideig kell még tanulnia, tehát fontos, hogy a kezdeti lelkesedése továbbra is fennmaradjon és a tanulás örömforrás legyen.
Kálmán Marianna
klinikai gyermek szakpszichológus
További cikkeink
Munkatársainkkal együtt hiszünk abban, hogy miközben tovább örökítjük értékrendünket a következő generációnak, fel is kell készítenünk őket az új ismeretek befogadására és a saját képességeik kibontakoztatására. A szülőkkel és pedagógusokkal felelősen együttműködve, a közös jövőnket építjük, egy minőségi élet lehetőségét megteremtve gyermekeink számára.

Érzelmi intelligencia fejlesztése gyerekeknek – 5 dolog, amire érdemes figyelni
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként a mi felelősségünk is gyermekünk intelligenciájának fejlesztése és az arra való törekvés. Ha az intelligencia szót emlegetjük, valószínűleg elsősorban az értelmi képességek jutnak az eszünkbe, pedig a fogalom ennél...
Tovább
Mentális egészség: így őrizd meg anyaként
gyermekegészséggyermekpszichológiaAz anyaság próbára tesz bennünket. Nem csupán szülői szerepkörben kell helytállnunk, de meg kell felelnünk a munkahelyi elvárásoknak, vezetnünk kell a háztartást, működtetni a társas kapcsolatainkat, tanulni, fejlődni, és mindemellett...
Tovább.jpg)
Így nyugtasd meg: 7 hatékony módszer a gyerekhiszti kezelésére
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként az egyik legnagyobb rémálmunk a szituáció, amelybe a nyilvánosan hisztiző gyerekünk miatt keveredünk. Ilyenkor a legtöbb esetben tehetetlennek érezzük magunkat, és gyakorlatilag a csodára várunk – miközben megpróbálunk nem...
Tovább
A számítógépes játékok hatása az érzelmi fejlődésre
gyermekpszichológiaViselkedésünk mozgatói a belső alapszükségletek. Speciálisan emberi alapszükséglet a társas igény, vagyis a valakihez tartozás érzése, valamint az elismerés, mások megbecsülése és az önmegvalósítás iránti igény. Ha fiziológiai szükségleteink rendben...
TovábbBetűvető munkafüzet
Betűvető munkafüzet - Tappancs első olvasókönyvéhez tartozó letölthető munkafüzet
Tappancs első olvasókönyvét keresse az óvodákban és az iskolákban.
Aktuális magazinjaink
Immár 20 éve készítünk izgalmas, szórakoztató magazinokat az 5-12 éves korosztály számára. Termékeink elsősorban a gyermekek szórakoztatását és fejlesztését segítik és egyaránt jól használhatóak mind családi körben, mind az oktatási intézményekben.
Lapozzon bele:
Graph-Art könyvajánló
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
Divatos barátnők

Matricás kifestő, több, mint 100 matricával
A legszuperebb fiús csomag

3 kiadvány egy csomagban
Húsvéti kifestő

Mondókákkal, szórakoztató feladatokkal
Veszélyeztetett állatok nyomában

A legveszélyeztetettebb fajok közül válogattunk
Szuper futballisták

Matricás album
Lónak lenni jó!

Lovas matricás album
J vagy Ly? – Helyesírási gyakorló munkafüzet

Alsó tagozatosoknak
Még több könyv >>Ajánlott letöltések
Sárkányábécé
1. osztály, Magyar, Írás, helyesírás
Madárvendéglő
2. osztály, Környezetismeret, Állatvilág
Növények a kertben
4. osztály, Környezetismeret, Növényvilág
Mértékkel
4. osztály, Matematika, Mérések, geometria
Év végi felmérő
2. osztály, Magyar, Olvasás, szövegértés
A búza
4. osztály, Környezetismeret, Növényvilág
Hulladékgyűjtés
1. osztály, Környezetismeret, Ember és környezete
Intézménykereső
Országszerte több ezer óvodában és iskolában rendelhetőek meg a Graph-Art Lap- és Könyvkiadó Kft. magazinjai és aktuálisan forgalmazott könyvei. (A könyveket is annál a pedagógusnál lehet megrendelni, aki a Tappancs, a Tudorka, és a többi magazin rendeléseinek összeírásával foglalkozik.) Az értékesítés kizárólag tanintézményekben történik, és a terjesztési időszak szeptembertől júniusig (a tanév végéig) tart.
A kereséshez adja meg a települést és / vagy az irányítószámot:
További oldalaink
Kapcsolat
Ügyfélszolgálat:
E-mail cím: ugyfelszolgalat@graphart.hu
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
Elérhetőségünk:
E-mail cím: graphart@graphart.hu
Postacím: Graph-Art Kft., 4001 Debrecen, Pf. 136
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.
A weboldal üzemeltetője: "GRAPH-ART" Lap- és Könyvkiadó Korlátolt Felelősségű Társaság; Az üzemeltető székhelye: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.; Az üzemeltető telefonos elérhetősége: +36 52 780 716; Az üzemeltető e-mail elérhetősége: graphart@graphart.hu; A weboldal üzemeltetőjét nyilvántartásba vevő hatóság: Hajdú-Bihar megyei Bíróság mint Cégbíróság; Cégjegyzékszám: 09 09 006462; Adószám: 11793746-2-09; A weblap üzemeltetője nem vesz igénybe tárhely szolgáltatót.
A honlapon található anyagok a Graph-Art Kft. kizárólagos tulajdonát képezik, (kivéve, ahol a szerzői jog jogosultja külön feltüntetésre kerül) azok felhasználása kizárólag a Felhasználási Feltételekben leírtak szerint engedélyezett. Egyéb kérdésekben kérjük, vegye figyelembe az idevonatkozó hatályos törvényt és rendeleteket, illetve forduljon hozzánk.
Graph-Art Kft. kiadványaiban, honlapjain felhasznál mesterséges intelligencia által generált vagy vizuálisan módosított, továbbfejlesztett képeket is, amelyekhez a szolgáltató kiválasztása, a kép létrehozásához megadott paraméterek, majd a létrehozott kép végső szerkesztése során mindent elkövet más jogainak tiszteletben tartása érdekében.