Könyvkereső
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
A kereséshez kezdje el beírni a könyv címét:
A számítógépes játékok hatása az érzelmi fejlődésre
Viselkedésünk mozgatói a belső alapszükségletek. Speciálisan emberi alapszükséglet a társas igény, vagyis a valakihez tartozás érzése, valamint az elismerés, mások megbecsülése és az önmegvalósítás iránti igény. Ha fiziológiai szükségleteink rendben vannak, ezek a további belső késztetések hajtanak, visznek bennünket előre. A számítógépes játékok jó része is ezekre az alapszükségletekre alapoz.
A valahová tartozás érzésének motívuma a kisiskolásoknál fokozatosan kiterjed a barátok, kortársak körére. A kapcsolatépítés sikertelensége esetén gyakran lesz póttárgy a számítógép, a chatelés. A gépen mindig találnak beszélgetőtársakat. Ez a kapcsolat azonban igen távol van a reális valóságtól, hiszen ezek az alkalmak a valóságos találkozásoknak csak töredékét adják. A chat-társak soha nem teljes mivoltukban vesznek részt a beszélgetésben. Nem látjuk az arcukat, nem halljuk a hangjukat, így nem lehetünk biztosak abban, hogy tényleg igaz, amit leírva látunk. Az internetes kapcsolatok persze azt az illúziót keltik, hogy mennyi barátja, támogatója van az egyénnek. A valóság az, hogy sokszor nagyon is magányosak és a valós kapcsolatokban frusztráltak azok a gyerekek, akik folyamatosan a gépen beszélgetnek a való életben soha nem látott személyekkel.
A gyerekek csakúgy, mint a felnőttek, szeretik a kihívásokat. A kisiskolások, de később a kamaszok is teljesíteni akarnak. Miért? Mindenki átélte már, hogy óriási élmény, amikor egyszer csak összeáll a korábbi tapasztalatok alapján a kép, és rájövünk valamire. Az úgynevezett „aha” élmény örömmel, boldogsággal jár.
Különösen a fiúknál figyelhető meg, hogy elmerülnek egy-egy online vagy kompetitív játékban, és egyre többet akarnak elérni. Itt mutatják meg, milyen ügyesek. A kiskamaszok között igen gyakori téma, ki milyen szinten van, ki milyen rangot kapott, ki ért el nála jobbat, és hogyan. Az online környezetben elért sikerek hasonló vagy talán nagyobb értékkel bírnak a gyerekek számára, mint a valós életben elért eredmények. Ezek a teljesítmények komoly erőforrást jelenthetnek, sőt gyakran a sérült önbizalom helyreállításában is szerepet játszhatnak. Előfordul, hogy ezekben a játékokban sem érnek el sikereket, frusztráltak lesznek, törnek-zúznak. Ilyenkor kifejezetten káros lehet ez a fajta tevékenység, s akár az önbizalom rombolását is jelenti. A játék szórakozás jellege megszűnik, de a gyermek mégsem tudja abbahagyni. Újra és újra próbálkozik. Ekkor fontos, hogy ott álljon a szülő mögötte, és kivegye ebből a reménytelen és értelmetlen helyzetből. Hívja el a gép mellől labdázni, biciklizni, sétálni.
Néha úgy tűnik, hogy a virtuális világban elért sikerek kárpótolnák azokat a gyerekeket, akik nem annyira ügyesek a focipályán. Ezenkívül az iskolában elszenvedett frusztrációk levezetésére is vannak már számítógépes játékok. A lövöldöző, szörnyeket leküzdő játékokban győzni tudnak, s kiutat találnak a kortársak között szerzett sérelmek levezetésére. Ez a csata azonban nagyon messze van a reális valóságtól, hiszen ilyen fokú agressziót csak a képernyőn lehet kiélni, a valóságban nem. Ha túl sokat játszik ilyesmit a gyermek, lassan feloldódnak a határai, megszűnik az időérzéke, s nem veszi észre, mi történik körülötte. Ha nem érzi már, hogy milyen sok idő telt el, ha nem érzi, hogy éhes, hogy álmos, beszippantja a virtuális világ. Ekkor már számítógépfüggőségről beszélünk.
A fenti veszélyek miatt a szülőknek nagyon fontos figyelni és beavatkozni, mielőtt kialakul a függőség. A szabadidőben, hétvégeken olyan programokat szervezzenek, amelyek kihívást jelentenek – hegymászás, biciklitúra –, és segítsék abban gyermeküket, hogy rendszeresen sportoljon. A rendszeresen sportoló gyerekek közösségben vannak, és nincs idejük arra, hogy elmerüljenek a virtuális világban. Segíthet még, ha a gyerekeket kérjük meg, hogy magyarázzák el a szüleiknek, nagyszüleiknek a számítógép, internet használatát, a játékok lényegét. Így valós térben, reális kapcsolatban vannak, együttműködnek, alkalmazkodnak, belehelyezkednek a másik érzéseibe, gondolataiba, közösen oldanak meg problémákat.
Nem lehet és nem is kell tehát elzárni a gyerekeket a komputerektől, hiszen ezek fontos és nélkülözhetetlen segédeszközt, tudástárt jelentenek. A nyitott, kíváncsi, vidám, jó kapcsolatteremtő képességekkel rendelkező gyerekek egészséges módon viszonyulnak a gépekhez és a kortársaikhoz. Napi beosztásukban tehát szükséges időt hagyni a virtuális világ megismerésére, de nem szabad őket ebben magukra hagyni.
Kálmán Marianna
klinikai gyermek szakpszichológus
További cikkeink
Munkatársainkkal együtt hiszünk abban, hogy miközben tovább örökítjük értékrendünket a következő generációnak, fel is kell készítenünk őket az új ismeretek befogadására és a saját képességeik kibontakoztatására. A szülőkkel és pedagógusokkal felelősen együttműködve, a közös jövőnket építjük, egy minőségi élet lehetőségét megteremtve gyermekeink számára.

Érzelmi intelligencia fejlesztése gyerekeknek – 5 dolog, amire érdemes figyelni
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként a mi felelősségünk is gyermekünk intelligenciájának fejlesztése és az arra való törekvés. Ha az intelligencia szót emlegetjük, valószínűleg elsősorban az értelmi képességek jutnak az eszünkbe, pedig a fogalom ennél...
Tovább
Mentális egészség: így őrizd meg anyaként
gyermekegészséggyermekpszichológiaAz anyaság próbára tesz bennünket. Nem csupán szülői szerepkörben kell helytállnunk, de meg kell felelnünk a munkahelyi elvárásoknak, vezetnünk kell a háztartást, működtetni a társas kapcsolatainkat, tanulni, fejlődni, és mindemellett...
Tovább.jpg)
Így nyugtasd meg: 7 hatékony módszer a gyerekhiszti kezelésére
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként az egyik legnagyobb rémálmunk a szituáció, amelybe a nyilvánosan hisztiző gyerekünk miatt keveredünk. Ilyenkor a legtöbb esetben tehetetlennek érezzük magunkat, és gyakorlatilag a csodára várunk – miközben megpróbálunk nem...
Tovább
Hogyan halad a gyermek az iskolában?
gyermekpszichológiaEgy éve már annak, hogy gyerekükkel kapcsolatban azon gondolkodtak, menjen-e iskolába, vagy maradjon még egy évig ovis. Sokaknak az is fejtörést és sok izgalmat jelentett, melyik iskolába, melyik tanító nénihez...
TovábbBetűvető munkafüzet
Betűvető munkafüzet - Tappancs első olvasókönyvéhez tartozó letölthető munkafüzet
Tappancs első olvasókönyvét keresse az óvodákban és az iskolákban.
Aktuális magazinjaink
Immár 20 éve készítünk izgalmas, szórakoztató magazinokat az 5-12 éves korosztály számára. Termékeink elsősorban a gyermekek szórakoztatását és fejlesztését segítik és egyaránt jól használhatóak mind családi körben, mind az oktatási intézményekben.
Lapozzon bele:
Graph-Art könyvajánló
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
Divatos barátnők

Matricás kifestő, több, mint 100 matricával
A legszuperebb fiús csomag

3 kiadvány egy csomagban
Húsvéti kifestő

Mondókákkal, szórakoztató feladatokkal
Veszélyeztetett állatok nyomában

A legveszélyeztetettebb fajok közül válogattunk
Szuper futballisták

Matricás album
Lónak lenni jó!

Lovas matricás album
J vagy Ly? – Helyesírási gyakorló munkafüzet

Alsó tagozatosoknak
Még több könyv >>Ajánlott letöltések
Ismered a növényeket?
3. osztály, Környezetismeret, Növényvilág
Növények a kertben
4. osztály, Környezetismeret, Növényvilág
Számolj 100-ig!
2. osztály, Matematika, Számok 100-ig
Írogató
1. osztály, Magyar, Írás, helyesírás
Szilárd, folyékony, légnemű
2. osztály, Környezetismeret, Ember és környezete
A boszorkány
1. osztály, Magyar, Írás, helyesírás
Miért koccintunk?
3. osztály, Magyar, Olvasás, szövegértés
Intézménykereső
Országszerte több ezer óvodában és iskolában rendelhetőek meg a Graph-Art Lap- és Könyvkiadó Kft. magazinjai és aktuálisan forgalmazott könyvei. (A könyveket is annál a pedagógusnál lehet megrendelni, aki a Tappancs, a Tudorka, és a többi magazin rendeléseinek összeírásával foglalkozik.) Az értékesítés kizárólag tanintézményekben történik, és a terjesztési időszak szeptembertől júniusig (a tanév végéig) tart.
A kereséshez adja meg a települést és / vagy az irányítószámot:
További oldalaink
Kapcsolat
Ügyfélszolgálat:
E-mail cím: ugyfelszolgalat@graphart.hu
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
Elérhetőségünk:
E-mail cím: graphart@graphart.hu
Postacím: Graph-Art Kft., 4001 Debrecen, Pf. 136
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.
A weboldal üzemeltetője: "GRAPH-ART" Lap- és Könyvkiadó Korlátolt Felelősségű Társaság; Az üzemeltető székhelye: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.; Az üzemeltető telefonos elérhetősége: +36 52 780 716; Az üzemeltető e-mail elérhetősége: graphart@graphart.hu; A weboldal üzemeltetőjét nyilvántartásba vevő hatóság: Hajdú-Bihar megyei Bíróság mint Cégbíróság; Cégjegyzékszám: 09 09 006462; Adószám: 11793746-2-09; A weblap üzemeltetője nem vesz igénybe tárhely szolgáltatót.
A honlapon található anyagok a Graph-Art Kft. kizárólagos tulajdonát képezik, (kivéve, ahol a szerzői jog jogosultja külön feltüntetésre kerül) azok felhasználása kizárólag a Felhasználási Feltételekben leírtak szerint engedélyezett. Egyéb kérdésekben kérjük, vegye figyelembe az idevonatkozó hatályos törvényt és rendeleteket, illetve forduljon hozzánk.
Graph-Art Kft. kiadványaiban, honlapjain felhasznál mesterséges intelligencia által generált vagy vizuálisan módosított, továbbfejlesztett képeket is, amelyekhez a szolgáltató kiválasztása, a kép létrehozásához megadott paraméterek, majd a létrehozott kép végső szerkesztése során mindent elkövet más jogainak tiszteletben tartása érdekében.