Könyvkereső
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
A kereséshez kezdje el beírni a könyv címét:
Hogyan halad a gyermek az iskolában?
Egy éve már annak, hogy gyerekükkel kapcsolatban azon gondolkodtak, menjen-e iskolába, vagy maradjon még egy évig ovis. Sokaknak az is fejtörést és sok izgalmat jelentett, melyik iskolába, melyik tanító nénihez írassa be gyermekét, hiszen tudjuk, az első év meghatározó a tanuláshoz, iskolához való későbbi hozzáállása szempontjából.
Ma már a gyermek általános közérzetét és teljesítményét szemlélve láthatják, jó döntést hoztak-e egy évvel ezelőtt. Szeret iskolába járni? Vannak barátai? Jól érzi magát? Keveset betegeskedik? Iskolai teljesítménye megfelel a képességeinek? Általában dicsérik a pedagógusai, mert figyelmes, szorgalmas és kitartó? Szülőként is észreveszik, hogy kiegyensúlyozott, nyitott, érdeklődő? Ha csupa igen a válasz ezekre a kérdésekre, valószínűleg jól döntöttek. Időben kezdte el a gyermek az iskolát és a választott közösségben jól érzi magát, ki tudja bontakoztatni a benne lévő lehetőségeket.
Ha ezekre a kérdésekre inkább nemmel válaszolnak, fontos elgondolkodni azon, hogyan lehet segíteni a gyermeknek. Változtatás nélkül ugyanis várhatóan egyre nehezebb lesz az iskolatáska, egyre nehezebben fog a gyermek reggelente felkelni az iskolai napokon. Ha máris kedvetlenül megy iskolába, és lemaradt a társaitól, fontos végiggondolni a háttértényezőket. Lehetséges, hogy éretlenül kezdte meg az iskolát? Vagy a jelenlegi osztályában nem fogadják el? Túlzott elvárásokat támasztanak vele szemben? Nehéz erre egyedül rájönni, hiszen általában több ok is van, melyek egymással szorosan összefüggnek. Fontos a pedagógus segítségét kérni. Konzultáljanak arról, ki hogyan látja a gyermeket, ki hogyan tud neki segíteni abban, hogy jobban érezze magát! Lehetséges, hogy szakember bevonása is szükséges a fejlesztési irányok meghatározásához, az önbizalom erősítéséhez.
Ha a gyermek valóban éretlenül kezdte az iskolát, előfordulhat, hogy azt javasolják, ismételje meg az első évet. Erre a lehetőségre érdemes úgy tekinteni, hogy talán még nem késő, és sikerül a korai beiskolázásból adódó problémákat korrigálni, a hibás döntést felülbírálni. Ha a szülő és a pedagógus is belátja ezt, a második félévre már egyértelműen lemaradó tanuló szeptembertől egy teljesen új közösségben, megerősödve, kellő alapokkal újraindulva végre sikerélményekhez juthat. Ebben az esetben a tanév hátralévő részében nem kell feltétlenül a többiekkel haladnia. Pedagógusai a képességeihez igazodó feladatokat adnak neki, segítik a számára még nehezebb feladatok begyakorlását, elmélyítését.
Az első iskolai év az alapozásról szól. Biztos, stabil alapokra lehet csak építkezni, ezért nagyon fontos, hogy lassítsunk a tempón azoknál a gyerekeknél, akiknél az olvasás, írás és számolás területén hiányosság tapasztalható. Sok esetben nem a gyermek képességei, hanem a sok hiányzás, vagy az általánosnál lassúbb fejlődés, esetleg az idegrendszeri éretlenség áll a háttérben. Máskor az aktuális életesemények (családi veszteségek, válás, haláleset, kistestvér születése) nehezítik a megfelelő figyelemkoncentrációt. Ilyenkor érdemes pszichológushoz fordulni.
A második félév derekán tehát fontos, hogy a szülő tájékozódjon arról, hogyan halad gyermeke a fejlődésben. Most még nem késő segítséget kérni, ha azt érzékelik, hogy kedvetlenül indul reggelente az iskolába. Hosszú ideig kell még tanulnia, tehát fontos, hogy a kezdeti lelkesedése továbbra is fennmaradjon és a tanulás örömforrás legyen.
Kálmán Marianna
klinikai gyermek szakpszichológus
További cikkeink
Munkatársainkkal együtt hiszünk abban, hogy miközben tovább örökítjük értékrendünket a következő generációnak, fel is kell készítenünk őket az új ismeretek befogadására és a saját képességeik kibontakoztatására. A szülőkkel és pedagógusokkal felelősen együttműködve, a közös jövőnket építjük, egy minőségi élet lehetőségét megteremtve gyermekeink számára.

Érzelmi intelligencia fejlesztése gyerekeknek – 5 dolog, amire érdemes figyelni
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként a mi felelősségünk is gyermekünk intelligenciájának fejlesztése és az arra való törekvés. Ha az intelligencia szót emlegetjük, valószínűleg elsősorban az értelmi képességek jutnak az eszünkbe, pedig a fogalom ennél...
Tovább
Mentális egészség: így őrizd meg anyaként
gyermekegészséggyermekpszichológiaAz anyaság próbára tesz bennünket. Nem csupán szülői szerepkörben kell helytállnunk, de meg kell felelnünk a munkahelyi elvárásoknak, vezetnünk kell a háztartást, működtetni a társas kapcsolatainkat, tanulni, fejlődni, és mindemellett...
Tovább.jpg)
Így nyugtasd meg: 7 hatékony módszer a gyerekhiszti kezelésére
gyermekpszichológianevelés, fejlesztésSzülőként az egyik legnagyobb rémálmunk a szituáció, amelybe a nyilvánosan hisztiző gyerekünk miatt keveredünk. Ilyenkor a legtöbb esetben tehetetlennek érezzük magunkat, és gyakorlatilag a csodára várunk – miközben megpróbálunk nem...
Tovább
A számítógépes játékok hatása az érzelmi fejlődésre
gyermekpszichológiaViselkedésünk mozgatói a belső alapszükségletek. Speciálisan emberi alapszükséglet a társas igény, vagyis a valakihez tartozás érzése, valamint az elismerés, mások megbecsülése és az önmegvalósítás iránti igény. Ha fiziológiai szükségleteink rendben...
TovábbBetűvető munkafüzet
Betűvető munkafüzet - Tappancs első olvasókönyvéhez tartozó letölthető munkafüzet
Tappancs első olvasókönyvét keresse az óvodákban és az iskolákban.
Aktuális magazinjaink
Immár 20 éve készítünk izgalmas, szórakoztató magazinokat az 5-12 éves korosztály számára. Termékeink elsősorban a gyermekek szórakoztatását és fejlesztését segítik és egyaránt jól használhatóak mind családi körben, mind az oktatási intézményekben.
Lapozzon bele:
Graph-Art könyvajánló
Napjainkra a Graph-Art Magyarország piacvezető gyermekújság és könyvkiadójává vált: havonta az ismeretterjesztő, képességfejlesztő és szórakoztató kiadványokon túl 8 korosztályhoz igazított gyermekmagazint jelentetünk meg. Felelős kiadóként az alapötlettől a könyvtervezésen, szerkesztésen és az illusztráción át, egészen a tördelésig minden munkafolyamatot a saját munkatársainkkal végzünk el.
Futballcsillagok csatája

Posztok és jellemzők szerint hasonlítottuk össze a világ legjobbjait, a „párbajok” végén pedig győzteseket hirdettünk.
Magyar népmesék – A kis gömböc és más mesék

Kiadványunk a magyar népmesék varázslatos világába kalauzolja el kis olvasóit.
Állatokról szóló népmesék

Kiadványunk válogatás a magyar és más népek állatmeséiből. Ifjú olvasóink megtudhatják, hogyan győzte le a sündisznó a gőgös nyulat.
Honfoglalás – Tények és legendák

Izgalmas legendák, érdekes tények, csodálatos képek elevenítik meg a honfoglalás korát.
Nemzetünk krónikája évszámokban

A jelentős évszámok és az azokhoz köthető, színesen illusztrált események a vándorlás korától a 20. század közepéig mutatják be nemzetünk történelmének főbb fejezeteit.
A dinók világa – matricás album

Matricás album 128 db matricával
Ha a kedvencek beszélni tudnának

Matricás album 128 db matricával
Még több könyv >>Ajánlott letöltések
Olvasgató
1. osztály, Magyar, Olvasás
Száguldás az űrben
3. osztály, Matematika, Műveletek 1000-ig
Alaprajz
3. osztály, Készségfejlesztés, Labirintus
Vonalkövető
1. osztály, Magyar, Írás, helyesírás
Év végi felmérő
4. osztály, Magyar, Ismétlések, felmérők, Nyelvtan, helyesírás
Szilárd, folyékony, légnemű
2. osztály, Környezetismeret, Ember és környezete
Számolgató
2. osztály, Matematika, Műveletek 100-ig
Intézménykereső
Országszerte több ezer óvodában és iskolában rendelhetőek meg a Graph-Art Lap- és Könyvkiadó Kft. magazinjai és aktuálisan forgalmazott könyvei. (A könyveket is annál a pedagógusnál lehet megrendelni, aki a Tappancs, a Tudorka, és a többi magazin rendeléseinek összeírásával foglalkozik.) Az értékesítés kizárólag tanintézményekben történik, és a terjesztési időszak szeptembertől júniusig (a tanév végéig) tart.
A kereséshez adja meg a települést és / vagy az irányítószámot:
További oldalaink
Kapcsolat
Ügyfélszolgálat:
E-mail cím: ugyfelszolgalat@graphart.hu
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
Elérhetőségünk:
E-mail cím: graphart@graphart.hu
Postacím: Graph-Art Kft., 4001 Debrecen, Pf. 136
Telefonszám: +36-30-370-2790 (munkanapokon: 8–16 óráig)
4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.
A weboldal üzemeltetője: "GRAPH-ART" Lap- és Könyvkiadó Korlátolt Felelősségű Társaság; Az üzemeltető székhelye: 4024 Debrecen, Rákóczi utca 49.; Az üzemeltető telefonos elérhetősége: +36 52 780 716; Az üzemeltető e-mail elérhetősége: graphart@graphart.hu; A weboldal üzemeltetőjét nyilvántartásba vevő hatóság: Hajdú-Bihar megyei Bíróság mint Cégbíróság; Cégjegyzékszám: 09 09 006462; Adószám: 11793746-2-09; A weblap üzemeltetője nem vesz igénybe tárhely szolgáltatót.
A honlapon található anyagok a Graph-Art Kft. kizárólagos tulajdonát képezik, (kivéve, ahol a szerzői jog jogosultja külön feltüntetésre kerül) azok felhasználása kizárólag a Felhasználási Feltételekben leírtak szerint engedélyezett. Egyéb kérdésekben kérjük, vegye figyelembe az idevonatkozó hatályos törvényt és rendeleteket, illetve forduljon hozzánk.
Graph-Art Kft. kiadványaiban, honlapjain felhasznál mesterséges intelligencia által generált vagy vizuálisan módosított, továbbfejlesztett képeket is, amelyekhez a szolgáltató kiválasztása, a kép létrehozásához megadott paraméterek, majd a létrehozott kép végső szerkesztése során mindent elkövet más jogainak tiszteletben tartása érdekében.