Szeptembertől nagyobb szabadságot kapnak a tanárok a tananyag feldolgozásában

Sipos Imre helyettes államtitkár szerint az OFI által kidolgozott tanmenetek nem érintik a kerettantervi óraszámokat, de a tananyag feldolgozásában nagyobb szabadságot kapnak a tanárok. A Köznevelési Kerekasztal résztvevői szerint a most bejelentett intézkedések megteremthetik a 21. századi iskola alapjait.

Augusztus közepére elkészíti az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet azokat a tanmenetjavaslatokat, amelyek még nem változtatnak a kerettantervi óraszámokon, de a tananyag feldolgozásában jóval nagyobb szabadságot biztosítanak majd - mondta Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal kilencedik ülése után.

Mindannyian fáradunk: hogyan segíthet tanév végén a szülő?

Május megérkezésével sok családnál eljön a szembenézés vagy a felismerés ideje: bizony rosszul áll a gyerek, nehezen megy a tanulás, nem hozza a várakozásoknak megfelelő iskolai osztályzatokat. Van, ahol nem rossz a helyzet, de a gyerek annyira fáradt már, hogy aggódunk a tanulás, a tanév végi felmérők, felelések miatt, nehogy romoljanak eddigi jó eredményei – írja az Anyamenedzser, ezt a posztot tesszük közzé.

undefined

Bár a két fenti helyzet feszültsége nagyon is eltérő, megoldásuk hasonló alapokra épül. A szülői érzelmektől, indulatoktól el kell jutnunk egy megértő, de a célt szem elől nem tévesztő hozzáállásig. Feltétlenül fontos, hogy határozott és világos célokat tűzzünk ki - lehetőleg a gyerekkel közösen -, de vélhetően felismerjük, hogy az indulatosság és egyoldalú keménység, követelés nem vezet eredményre. Párbeszédre van szükség és reális célok meghatározására.

A New York Times is írt a magyar tanárok akciójáról

Az AP tudósítása alapján a New York-i lap is beszámolt a polgári engedetlenségi akcióról, amelyhez több száz magyar iskola csatlakozott szerda reggel.

undefined

Több száz tanár nem tartott órát szerda reggel Magyarországon, hogy így tiltakozzon a hivatalos oktatáspolitika ellen. A tanárok követelik a szabad tankönyvválasztást, több oktatási célú forrást, valamint hogy kevesebb bürokratikus teher háruljon rájuk, és kevesebb időt kelljen a tanulóknak az iskolában tölteniük – írta szerdán a New York Times.

Jobban megy a matek és az írás, ha a gyerekek mozoghatnak órán!

Könnyebben tanulnak a gyerekek, ha a matek- és magyaróráik részeként egy kis testmozgásra is sor kerül – tudtuk meg egy friss holland kutatásból, amelynek keretében másodikos és harmadikos diákok tanóráit dobták fel némi sporttal.

undefined

A felmérés során a szakemberek 24 osztályt vizsgáltak 12 általános iskola alsó tagozatában Hollandia északi részén. Az osztályok felében a tanárok hagyományos tanórát tartottak, a másik felében pedig testmozgással dobták fel a matekot, az írást és az olvasást. Ha például a kétszer négy az nyolc volt a téma, a gyerekek nyolcszor felugrottak. Heti háromszor 20-30 perc testmozgásra került így sor összesen az aktív osztályokban.

Főoldal ← Régebbi bejegyzések